نام فایل : دستورالعمل تشویق وتنبیه کارکنان
فرمت : .ppt
تعداد صفحه/اسلاید : 15
حجم : 199 کیلوبایت
بنام خدا
دستورالعمل هاي نحوه تشويق و تنبيه كاركنان
ماده 1: تعاريف
ارباب رجوع : شخصي است كه جهت دريافت خدمت يا كالا در چهارچوب قوانين و مقررات عمومي به دستگاه هاي مشمول مصوبه مراجعه مي نمايد.
ماده 2:
واحدهاي ستادي دستگاه هاي اجرايي كه بطور مستقيم با مردم و ارباب رجوع براي ارائه خدمات در ارتباط نمي باشند با تشخيص دستگاه مربوطه مشمول اين مصوبه نمي گردند.
ماده 3:
در پايان ارديبهشت هر سال 5 % از كاركنان كه بيشترين درصد برخورد مناسب را داشته اند به شرط اينكه هيچ گونه برخورد نامناسب نداشته اند ، انتخاب و جهت تشويق به رييس دستگاه يا واحد سازماني مربوط معرفي مي نمايد.
ماده 4:تشويق ها:
تشويق با امضاي رييس دستگاه يا واحد سازماني با درج در پرونده كارگزيني مستخدم
حداكثر يكماه حقوق و مزايا بعنوان پاداش موضوع ماده 43 قانون استخدام كشوري
ماده 5:
ارسال اسامي پرسنل منتخب به شوراي تحول اداري دستگاه
بهره مندي از اولويت در استفاده از فرصت هاي شغلي
يك سال تعجيل در ارتقاي گروه
ماده 6:
جمعبندي نظرات ارباب رجوع توسط واحد امور اداري
ارسال نتايج جمعبندي شده نظرات به شوراي پيشنهادات
در صورت امتياز آور بودن پيشنهادات ، ارائه جايزه به فرد پيشنهاد دهنده
ماده 7:
رسيدگي به سوء عملكرد كاركنان در اين موارد صورت ميگيرد:
گزارش بازرسان
شكايات ارباب رجوع
ساير ساز و كار هاي نظارتي از نتايج نظرسنجي
ماده 8:
ارجاع 5 % از كاركناني كه در 3 ماه متوالي بيشترين تعداد برخورد نامناسب را بر اساس نتايج فرم جمعبندي ماهانه نظرات ارباب رجوع ويا ساير موارد پيش گفت ، در صورتي كه تخلف آنان از مصاديق قانون رسيدگي به تخلفات اداري باشد، با نظر بالاترين مقام دستگاه به : هيئت رسيدگي به تخلفات
تبصره 1:
احكام مجازات فوق ، با توجه به قانون رسيدگي به تخلفات اداري كاركنان انجام مي شود.
تبصره 2:
در مورد كاركنان آ زمايشي ( مشمول قانون استخدام كشوري) اگر در يكسال بيش از سه ماه نسبت عدم رضايت ارباب رجوع در مورد آنان بيش از 20 % باشد :
اجراي ماده 20 قانون استخدام كشوري
يا حسب مقررات ، لغو حكم آزمايشي
تبصره 3:
....
مبلغ واقعی 20,000 تومان 10% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 18,000 تومان
برچسب های مهم